Voordat ik bij Mariëlle kwam had ik het gevoel dat ik een onstabiele versie was van mezelf en dat ik heel subtiel en ongemerkt steeds dieper in een overspannen toestand leek te komen. Ik kreeg al meer verschillende bijbehorende klachten. Voelde me een emotioneel wrak en stond constant in soort ‘piekermodus’ of ‘aan-stand’.
Jaren ging dit ‘prima’, blijven ademen en door gaan. Zo goed en kwaad als dat gaat, je wil immers geen piepert zijn en het gaat wel weer over. Toch wel aan jezelf werken, want het gaat van tijd tot soms niet zo lekker. Al verscheidene dingen geprobeert die voor mij toch niet het verschil maakten. Het leek ongrijpbaar en nu ineens was ik op het punt gekomen dat ‘gewoon doorgaan’ ook niet meer ging.
Toen heb ik besloten dat het anders moest en ben ik bij Mariëlle terecht gekomen. Zij heeft mij hele subtiele en praktische oefeningen geleerd waardoor ik mezelf beter uit een moment halen waar emoties de overhand nemen. Ik herken mijn eigen patronen, gedachten en valkuilen beter en heb nu handvatten die me helpen in dergelijke situaties.
Het mooiste is dat ook liever zijn voor mezelf me nu beter af gaat. Ik heb mijn ‘onderbewuste ik’ beter leren kennen en nog veel belangrijker ik heb ook beter naar haar leren luisteren. Hierdoor gaat ook het grenzen stellen me beter af. Die combinatie helpt mij weer in balans te komen.
Ik raad het aan om met mee te den met het traject makkelijk ontspannen omdat je jezelf geen mooier kado kan geven dan een nog betere versie van jezelf. Met Mariëlle haar coaching lukt dat zeker. Zij heeft een heerlijke no-nonsense instelling, niet te zweverig, gewoon zoals het is en to the point. Door haar praktische, nuchtere aanpak en coaching lijkt het bijna een peuleschil om aan jezelf te werken.